Ridläger 2022 »

Ridläger

Under skollov och sommartid bedrivs ridlägerverksamhet för barn och ungdomar på Fredrikslund. Ridlärare är Malin Edenfalk.
Det finns en-, två- och tredagars läger mellan kl 9 och kl 14 varje dag. På två- och tredagars läger är du en lite mer erfaren ryttare som kan rida i alla gångarterna.

Mellanmål ingår och vårt mål är att all mat ska vara ekologisk och närproducerad. Potatis och grönsaker odlas ekologiskt här på gården och gården har ett ekologiskt
kretslopp.

Under lägerdagen rider vi på vår vackert belägna ridbana, och alla elever kommer att få tillfälle att prova på tömkörning och körning med vagn.

Före mellanmålet kör vi ett lätt yoga-pass för att hålla även ryttarna smidiga och vara "här och nu". Det är också viktigt som ryttare att kontrollera sin andning, hästen känner ryttarens sinnesstämning på sättet hur vi andas!
Ridning, teori och skötsel av hästarna, alla ryttarna får sin egen ponny att ta
hand om och rida. Små grupper, max sex deltagare per läger.

För årets ridlägerdatum, klicka på länken Ridläger 2022 »