Här kan du läsa om våra fina hästar som du möter hos oss på Fredrikslund.

Marshal

Mörkbrun valack född 1994.
Marshal är 128 cm hög och har tävlat i dressyr, hoppning och Skåneserien i körning. En mix av arab, welsh och russ gör honom både snygg, charmig och lite busig ibland. Men alltid en fantastiskt duktig ponny!

Rulle

Född 2000, mörkbrun.
En härlig shetlandsponny som älskar att jobba.
Mest av allt älskar han att galoppera. Perfekt för de allra minsta barnen.

Alfred

Svart-vit skäck född 2001.
En shetlandsponny som är otroligt lydig och duktig. Han tar väl hand om de minsta ryttarna. Han gillar att bli körd framför vagn!

Norrhaga Mysan

Sto, fux av rasen New Forest. Född 1988 och äldst i gänget.
Kan det mesta, pålitlig i alla lägen. Går mest knatte-lektioner och bär runt de allra minsta väldigt försiktigt.

Stella

128 cm hög, sto och svensk ridponny, en blandning av olika ponnyraser.
Fux med stjärn. Här får man allt, pigg, snäll och otroligt lydig och söt liten dam. Stella är född 1991 och har tävlat i hoppning.

Arizona

Brunt sto, född 1999. Welsh-ponny som är 128 cm hög.
Väldigt vacker med bläs och fyra vita kotor. Väldigt vaken och lydig, älskar att hoppa. Arizona har också tävlat i hoppning.

Nuggi

Valack född 1996 i Danmark och 130 cm hög.
Färgen kallas tigrerad (pippi-häst!)Världens snällaste att pyssla med och rida. Nuggi tar hand om alla små barn, men kan också tända till när det är hoppning!

Jens

Liksom Nuggi en dansk ponny med knabstruper-inslag i härstamningen. Därav alla prickar! Jens kom till ridskolan i juni och har snabbt blivit mångas favorit. En 130 cm hög valack, söt och väldigt snäll att rida och pyssla med.

Claggernagh Lassie

Född på Irland 2000. Sto som är 130 cm hög och färgen är rödskimmel.
En väldigt söt häst som har tävlat i hoppning.

Good Sign

Stor häst, svenskt halvblod/holsteiner. Brunt sto född 1999.
Goodie har fått hoppdiplom som unghäst och har haft två föl. Hon kommer att gå lite privatlektioner för vuxna och tävla dressyr med Malin på ryggen.

Cooper

Brun valack, bläs och fyra vita kotor.
Avkomma till Good Sign. Cooper har precis börjat bli ridhäst och ska tävla dressyr i framtiden. En väldigt charmig och vacker häst!

Benny

En härlig New Forest född -91. Alltid pigg på att jobba och väldigt trevlig att rida. Brun valack, 145 cm hög. Bästis med Alfred och Good Sign.