Ridskola och ridläger med personlig undervisning för barn och ungdomar i en underbar miljö nära skog och hav på Bjärehalvön
21 augusti 2012
Här är jag på min häst Cooper! Ibland kan man se honom och hans mamma uppe i hagen när det är ridskola. Cooper är 7 år och jag hoppas han kan bli en riktigt fin dressyrhäst!

28 juli 2012
Sommaren har varit intensiv, men jag har faktiskt hunnit vara på hundutställning!
Harvey, en av kusinerna som vi hämtat i England, kom hem med jättemånga rosetter!!
Oliver, hans kusin, är lite blyg så han får vänta lite med att visas.
Här är bild på Harvey och mig!

För att det ska vara lite rättvist kommer här en bild på alla utom Tuffing(som sov...) från vänster Oliver, Harvey och Ture. Hoss på golvet, visst är de söta!!

20 sept 2011 Olle är hemma igen!

Olle har varit utlånad som sällskapsponny, snart är det dags för honom att ridas in! Olle är ungefär 115 cm hög, och väldigt söt!!

20 sept 2011 Här är lite bilder från sommarens dressyrläger!

Marshal, visst är han snygg?!

Linnéa och Pontus

Stella och Caroline

1 sept 2011 Nu har Nuggi varit ute på äventyr igen! Tillsammans med Alfred var han med på NP Nilssons familjedag med ca 300 besökande. Alla anställda med familj
blev bjudna på en eftermiddag på familjen Nidelius gård i Böskestorp.
Många olika aktiviteter bjöds det på, däribland ponnyridning för alla barn.
Med hjälp av Vilma, Linnéa, Ebba och Madeleine bar de runt på barn och skötte sig
som vanligt perfekt. De är så fantastiskt duktiga, både ponnyerna och medhjälparna! Tjejerna var så snygga i sina Fredrikslundsjackor!
På tal om jackor kommer jag att titta på lite olika alternativ till klubbjacka som man kommer att kunna beställa på hemsidan. Det blir också en T-shirt och en munkjacka med loggan och ryttarens namn på.

1 aug 2011 I dag har Nuggi och Pontus varit ute på äventyr! Tillsammans med Vilma, Linnéa, Ebba och Louise var de på träningstävling i hoppning. Fredagen innan hade vi lastat och tränat i ridhuset i Vantinge för att få en liten generalrepetition på att hoppa bana borta också. Det är ju alltid lite lättare hemma! På tävlingsdagen var alla så snygga, hästarna flätade och tjejerna fina i klubbjackor. Lite spända åkte gänget till Troentorp. Vi började med att gå banan,
sedan lastades hästarna ut och Nuggi var jättepigg och tyckte att det var så kul
att vara på tävling! Pontus var hur säker som helst och det såg ut som han tyckte det var väldigt lätt! Nuggi tog i ordentligt och hoppade jättehögt över alla hinder! Alla tjejerna red väldigt bra i värmen (med klubbjackorna på!) och fick varsin rosett med sig hem. Vilmas mamma tog fina bilder som kommer här!

Vilma och Nuggi i full aktion

Vilma, Ebba och Madeleine väntar på att Linnéa ska starta!

Louise och Nuggi efter sin fina ritt

13 dec 2010 Avslutningshelg och riktigt vinterland! Alla elever kom som tomtar, Lucior och pepparkaksgummor! Hästarna var så söta i sina tomteluvor och julmusiken strömmade ur högtalarna. Tack till alla elever och föräldrar för denna terminen, och tack för alla julklappar jag fick!

9 sept 2010 Nu är de här! Två Lancashire Heeler-valpar, samma ras som Sammy och Lilleman, kom med flyget i tisdags. SÅ SÖTA OCH BUSIGA! Tuffing, Sammy och Lilleman undrar mest "när ska de åka hem då?" Här kommer en bild!

8 aug 2010 Hej! Nu är KALENDERN för höst- och vårterminen 2010-2011 här!

Mats Alm från Jollymedia AB har varit hos oss och tagit härliga bilder på hästarna i sommarhagarna. Väggkalendern har plats för anteckningar dag för dag. Här ser du bild på omslaget och några andra smakprov! Du kan köpa kalendern på ridskolan, pris 150 kr.

Här betar Cooper och Mysan i solen!

Rulle tycker att vi har väldigt gott vatten i bäcken!

Stella och Nuggi njuter i stora sommarhagar

Hälsa på i stallet

Klicka på länken för att träffa hästarna i stallet!

Annonser