Ridskola

Små grupper på 4-5 elever, där vi sätter personlig utveckling och säkerhet i fokus.
Vi har allt från små shetlandsponnyer till större D-ponnyer. Vid hantering av hästarna och under all ridning måste hjälm och säkerhetsväst användas. Hjälm och väst finns att låna när man börjar.
Alla ryttare måste ha myndig ledsagare med sig.

Som ny elev på ridskolan kan man betala de två första lektionerna utan att binda upp sig för ytterligare lektioner. Därefter betalas ridavgiften med två betalningstillfällen per termin. Därmed har man försäkrat sig om en plats i en ridgrupp. Ridavgiften reduceras eller återbetalas ej vid frånvaro. Ingen "igen-ridning".
Pris per ridlektion 310 kr.

I ridavgiften ingår en kollektiv olycksfallsförsäkring för eleven, övriga närvarar på egen risk. I priset ingår moms.
Rätten att ställa in lektioner pga sjukdom eller väder förbehålls. I så fall förlängs ridkursen med motsvarande tillfällen. Ridlärare är Malin Edenfalk.