Läger 2022

Välkommen på ridläger !

Ett härligt sätt att få nya kompisar som tycker om hästar lika mycket som du!
Du får din "egen" ponny att rida och sköta under lägret. Alltid små grupper, max 6 barn per läger.

Allt i en underbar miljö med närhet till skog och hav.
Mellanmål ingår och våra grönsaker som serveras är egenproducerade och gården har ett ekologiskt kretslopp.
Vår målsättning är att barnen och ungdomarna ska utveckla sin ridning och att lära sig umgås med hästarna på ett naturligt sätt med horsemanship och säkerhet i fokus, och allt vad det innebär av ansvar och respekt. Och glädje!

På alla nivåer och alla läger ingår teoriundervisning, och man får lära sig att sköta ponnyns utrustning.
Vi kör ett lätt pass yoga, vi ryttare behöver träna på att vara "här och nu", vara smidiga och att ha kontroll på andningen eftersom hästarna känner vår sinnesstämning på sättet hur vi andas!

NIVÅER
Dagläger, mellan kl 9 och 12.30, passar ryttare som är nybörjare.

LÄGERDAGEN
Ankomst kl 09.00 Vi samlas i teorilokalen uppe vid gården. Presentation av lägerdeltagare. Vi pratar säkerhet, hur man släpper in och ut hästar i hagen m.m. Vi går igenom vad vi ska träna på, därefter ridpass. Vi tar hand om hästarna och släpper ut dem i hagen.
Lätt yoga-pass. Vi tar hand om vår utrustning och lär oss hur man putsar den. Teori,
Vi lär oss om lättare anatomi, stallmiljö och utfodring. Hemfärd kl 12.30

BOKNING OCH BETALNING
Vänligen boka via mail, malin@kvinnaboskeridskola.se.
För ridlägren gäller att avgiften skall vara inbetald på BG 5973-6116 SENAST 14 DAGAR EFTER BOKNING.
Avgiften återbetalas endast mot läkarintyg.
Force majeure, lägeravgiften återbetalas ej om läger måste ställas in beroende på
omständigheter ridskolan ej kan råda över.

Kollektiv olycksfallsförsäkring ingår. Allergisk mot? Ange vid bokning!

ATT TA MED SIG
Ridkläder; hjälm , väst och ridskor. OBS! Säkerhetsväst, hjälm och ridskor är obligatoriskt under allt arbete med hästarna. (Väst och hjälm finns att låna)
Regnkläder vid behov, helt enkelt kläder efter väderlek.
Lapp med telefonnummer till föräldrar, hem/arbete. Notera ev. allergi

ÅRETS LÄGERDATUM
Årets lägerdatum följer nedan, välkomna att ringa 0733-220011 för frågor och maila malin@kvinnaboskeridskola.se för bokning.

Hjärtligt välkomna, jag hoppas du ska få en rolig och lärorik lägervistelse!

Malin

Vecka Datum Läger Tid Pris